do spisu treści
Ta strona korzysta z ciasteczek (cookie). Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Więcej

KLAFS – moja sauna i spa

sauna latem

latem nadarza się szczególna okazja do ochłody

Pierwszym krokiem jest krótki pobyt na wolnym powietrzu. Idealnie będzie, jeśli faza ochładzania rozpocznie się od krótkiego pobytu na wolnym powietrzu. Kilkuminutowy ruch na zewnątrz dobrze robi oraz pobudza krążenie. Jednakże zaczerpnięcie świeżego powietrza ma też przede wszystkim pożytek medyczny, jak wyjaśnia prof. dr med. Eberhard Conradi z Niemieckiego Związku Saunowego: „Następuje nie tylko schładzanie powierzchni ciała, lecz także oddawanie ciepła poprzez drogi oddechowe, a tym samym zainicjowanie „kompleksowego“ obniżenia ciepłoty.“   

Po krótkiej, intensywnej ochłodzie ciała zimną wodą następuje całkowite odprężenie.Po tym ekscytującym wstępie dołącza się część druga kuracji orzeźwiającej wszystkie zmysły, czyli krótkie, silne chłodzenie ciała zimną wodą. Dodajmy od razu, że unikanie go lub przeprowadzenie jedynie z udziałem letniej wody nie przyniesie pożądanego efektu.
Bo właśnie to szokowe spotkanie ogrzanej skóry z lodowatą wodą jest tym, co czyni typowe odczucia związane z przebywaniem w saunie. Tylko tak poczujesz się jak nowo narodzony i pełen zapału. „Przyczyną tego jest zarówno zmiana sposobu funkcjonowania wegetatywnego układu nerwowego, jak i pobudzenie tak zwanych ośrodków samopoczucia umiejscowionych w zasadniczych obszarach ośrodkowego układu nerwowego. Po wystąpieniu kontrastu stresorycznego wskutek oddziaływania ciepła i zimna, wegetatywny układ nerwowy przestawia się na fazę „trofotropową“, charakteryzującą się zachodzeniem procesów regeneracyjno-relaksacyjnych, którym towarzyszy zrównoważenie nastroju“, mówi prof. Eberhard Conradi objaśniając przyczyny medyczne.    

Letnia ochłoda po wizycie w saunie – z myślą o Twoim zdrowiu

Z pomocą odrobiny wody uczynili państwo bardzo wiele dla swojego ciała

Zastosowanie zimnej wody po saunie to bodaj najlepszy i przynoszący najwięcej korzyści program wellnessowy, jaki istnieje. Akurat podczas gorących miesięcy letnich w żadnym razie nie powinieneś odmawiać sobie tego dobrodziejstwa. Bo tylko ten, kto o każdej porze roku przynajmniej raz w tygodniu chodzi do sauny, optymalnie regeneruje swoje siły fizyczne. Następuje trwałe wzmocnienie układu odpornościowego, organizm lepiej przystosowuje się do letnich upałów, a umysł znajduje odprężenie.

To, w jaki sposób najbardziej lubimy ochładzać ciało, jest z pewnością kwestią gustu - państwo mają wybór

Oczywiście możemy po prostu stanąć pod normalnym zimnym natryskiem. Szczególnie ożywczy jest wszakże natrysk falowy, z którego woda wypływa jednym tylko strumieniem. Łagodniej działa polewanie metodą Kneippa przy użyciu gumowego węża. Czyniąc to należy zważać, aby przemieszczać strumień wody w kierunku serca, a zatem rozpocząć od ramion i nóg. Dla tych, którzy pragną silniejszej ochłody, właściwym rozwiązaniem będzie skorzystanie z basenu, gdzie po zimnym prysznicu można będzie zanurzyć się w błękicie wody.

Drukuj