do spisu treści
Ta strona korzysta z ciasteczek (cookie). Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Więcej

KLAFS – moja sauna i spa

Czy sauna zalecana jest dla osob starszych?

Pytania i odpowiedzi nt. wellnes KLAFS

Osoby starsze, które praktykowały chodzenie do sauny, zawsze mogą zaspokoić swoje saunowe hobby, tak długo jak długo pozwali im na to zdrowie. Jeśli nie przejawiają chorób serca, naczyń krwionośnych, nadciśnienia lub problemów z żyłami. Oczywiście wszystko można skonsultować z lekarzem. Osoby starsze, które chciałyby rozpocząć przygodę z saunowaniem mogą to jeszcze zrobić, jeżeli z medycznego punktu widzenia nie chorują na bardzo poważne choroby. Dla początkujących w każdym wieku zalecamy SANARIUM® lub kabiny podczerwień, w których panują łagodniejsze temperatury Pozytywne starzenie się jest kwestią indywidualną dla każdego. Tym energicznym apelem, ruch „Anti Aging” wzywa do ujęcia we własne dłonie swojego osobistego losu, do zapobiegania schorzeniom starszego wieku i do podejmowania już teraz działań, które zaowocują dobrym samopoczuciem także w starszym wieku. Zrównoważony sposób odżywiania, wystarczająca ilość snu, ale także redukcja negatywnego stresu oraz wzmacniania układu odpornościowego i sercowo-krwionośnego to ważne przyczynki na rzecz osiągnięcia tego celu. Uprawianie sportu, a w szczególności przedsięwzięcia w sferze Wellness, takie jak uczęszczanie do sauny, sanarium czy łaźni parowej mają bezpośredni pozytywny wpływ na zdrowie fizyczne i psychiczne. Zwłaszcza sauna sprzyja mentalnemu odprężeniu i wywiera wyraźnie pozytywny efekt na skórę. „Długość naszego życia w niemałym stopniu leży w naszych rękach“, twierdzi dr Michael Roizen, lekarz i autor bestsellera pt. „Unser wahres Alter“ (Nasz prawdziwy wiek). Na przykład osoby, które przez całe życie utrzymywały swój organizm w dobrej kondycji poprzez sport lub Wellness, w wieku 60 lat mogą posiadać znacznie więcej siły i wytrzymałości niż niewysportowany czterdziestolatek. Ten, kto chce coś przedsięwziąć na rzecz swojego osobistego programu „anti aging“, może w decydujący sposób przyczynić się do poprawy swojej ogólnej konstytucji właśnie uczęszczając do sauny lub sanarium, bowiem regularne wizyty w saunie wzmacniają układ immunologiczny oraz zapobiegają nadciśnieniu krwi i schorzeniom układu krwionośnego. Ponadto, elementy wspomagające, takie jak aromatyzacja, stymulacja dźwiękowa i świetlna zwielokrotniają działanie zdrowej kąpieli w gorącym powietrzu, zapewniając pełne odprężenie psychiczne.

Powrót do widoku ogólnego

Drukuj